Ben je op zoek naar een vaste tandarts? Aanmelden via onze website is makkelijk en snel. Je ontvangt binnen 1 werkdag reactie van de balie voor een intake afspraak. Voor jouw eerste afspraak, kan je je patiënten dossier van uw je vorige tandarts opvragen en laten mailen naar contact@smileplace.nl.
Op de dag van je eerste afspraak, vragen wij aan jou om een algemene gezondheidsvragen te beantwoorden inclusief een actuele medicijnenlijst en een geldige identificatie (ID kaart, rijbewijs, paspoort) te laten zien.
Wij proberen jouw afspraak altijd in te plannen bij jouw voorkeurstandarts. Voor specialisaties kan het voorkomen dat de tandarts je verwijst naar één van onze andere tandartsen. Bij spoed en pijnklachten wordt je zo snel mogelijk geholpen bij de eerst beschikbare tandarts.
7 dagen van tevoren sturen wij je een email herinnering en 3 dagen van tevoren sturen wij je een sms herinnering van je afspraak.
Lukt het jou niet om naar de afspraak te komen? Wij verzoeken je om de afspraak minstens 48u van tevoren te annuleren. Zodoende voorkom je dat kosten in rekening worden gebracht.
Is jouw afspraak op een maandag, dan dienen afspraken op de vrijdag daarvoor uiterlijk om 12uur te worden geannuleerd. Annuleren kan per email, telefonisch of door een voicemail voor ons achter te laten.
De tandartstarieven worden landelijk bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Deze tarieven worden jaarlijks opnieuw vastgesteld. Naast de tandartstarieven, kunnen kosten voor tandtechnische laboratorium en of kosten voor materialen ook bij de behandeling worden gerekend. De kosten per behandeling zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Voor een indicatie van de gemiddelde prijs per soort behandeling, zie Behandelingen. De tandarts tarieven voor 2025 zijn hier te vinden.
Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen voor behandelingen direct vanuit onze eigen praktijk. Wij gebruiken de software van Payt hiervoor. De software maakt het voor jou mogelijk om jouw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heb je geen account voor nodig), eenvoudig jouw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer je vragen hebt over jouw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.
Vergoeding van jouw zorgverzekeraar
Op de rekening die je van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van jouw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van jouw verzekeraar. Heb je een vraag over de vergoeding van jouw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met jouw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij jouw behandeling eerst indienen bij jouw verzekeraar. Het deel dat niet door jouw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij jou in rekening. Je hebt vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan je doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van jou, maar wil je wel graag jouw rekeningen via de mail ontvangen? Geef jouw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Veilig digitaal
Al jouw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor je er op kan vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met jouw gegevens. Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
Infomedics
Declaraties van behandelingen van vóór 15 april 2025 worden nog verzorgd en afgehandeld door Infomedics. Zij hebben de declaratie eerst ingediend bij jouw verzekeringsmaatschappij. Indien er nog een eigen bijdrage is, heb je hiervoor een nota ontvangen van rekening@infomedics.nl of als brief in de post. Voor al jouw vragen, ga naar www.infomedics.nl.
Wij verwerken medische gegevens van onze patiënten. Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In onze privacyverklaring kan je teruglezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten je hebt. Mocht je vragen hebben of jouw rechten willen uitoefenen, dan kan je contact opnemen met de office manager via contact@smileplace.nl.
Jouw patiënt tevredenheid is heel belangrijk voor ons. Mocht je opmerkingen hebben over onze zorgverlening, kan je een klachtenformulier opvragen bij de balie of een email versturen naar contact@smileplace.nl. Je ontvangt binnen 48 uur een ontvangstbevestiging van jouw klacht.
Wanneer jouw klacht niet meteen kan worden verholpen maken wij graag binnen 14 dagen een afspraak met jou op de praktijk.
Indien jouw klacht binnen 4 weken na ontvangst nog niet is opgelost, wordt een vervolgafspraak gemaakt met KNMT, onze externe klachtenfunctionaris.
Indien dit ook niet tot een bevredigende oplossing van de klacht leidt, kan je je wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg.
Smile Place Tandartsen
Buikslotermeerplein 172, 1025 EZ Amsterdam, Netherlands
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.